مجله

نمک صورتی چیست؟ خواص نمک صورتی برای بدن

نمک صورتی چیست؟ خواص نمک صورتی برای بدن

نمک صورتی چیست، خواص نمک صورتی، خواص نمک صورتی هیمالیا، نمک صورتی هیمالیا چیست، فوائد نمک صورتی، خرید نمک صورتی، نمک صورتی، himalayan salt، خرید عمده نمک صورتی

خواص نمک صورتی

نمک صورتی با نمک صورتی هیمالیا معروف است. سنگ نمک صورتی از مناطق پنجاب در پاکستان و گرمسار در ایران استخراج می‌شود. این نمک به دلیل مواد معدنی تشکیل دهنده خود به رنگ صورتی است و همچنین افزودنی ندارد و این امر باعث محبوبیت و پرطرفدار شدن آن شده است. در این مقاله با ما همراه باشید.

خرید عمده نمک صورتی مستقیم از کارخانه

خواص نمک صورتی چیست؟

نمک صورتی به علت وجود املاح معدنی ویژگی‌های خاصی دارد، که موجب انتخاب این نمک می‌شود و در ادامه با برخی از آن ها آشنا می‌شویم:

منبع غنی از مواد معدنی

این نمک از نظر شیمیایی شبیه به نمک معمولی (کلرید سدیم) است، اما حاوی بیش از 80 نوع مواد معدنی و عناصر غذایی دیگر است که موجب رنگ صورتی آن می‌شود. برخی از این مواد معدنی شامل سدیم، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و روی است.

ترکیب سدیم کلرید: اساس نمک صورتی و تاثیرات آن بر سلامتی

سدیم کلرید (NaCl) یا همان نمک طبیعی خوراکی که در طبیعت به صورت کریستال‌های معدنی یافت می‌شود، نقش مهمی در حفظ عملکردهای حیاتی بدن ایفا می‌کند.

رفع گرفتگی عضلات

نمک هیمالیا حاوی عناصر معدنی همچون سدیم، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است که هر کدام از این عناصر نقش مهمی در عملکرد صحیح عضلات دارند.

سدیم و پتاسیم: این دو عنصر به تعادل مایعات در سلول‌ها کمک کرده و تنظیم پیام‌های عصبی و انقباضات عضلانی را تضمین می‌کنند.

منیزیم: یکی از مهم‌ترین عناصر در جلوگیری از گرفتگی عضلات است. منیزیم به آرام‌سازی عضلات و جلوگیری از انقباضات ناگهانی کمک می‌کند.

کلسیم: نقش مهمی در تحریک عضلات و انقباضات آن‌ها ایفا می‌کند. ترکیب کلسیم و منیزیم برای عملکرد بهینه عضلات ضروری است.

بهبود فرآیند هضم

نمک صورتی با تنظیم سطح pH خون به بهبود فرآیند هضم غذا کمک می‌کند.

برطرف کننده طبیعی بوی بد

استفاده از نمک صورتی هیمالیا به عنوان برطرف کننده بوی بد طبیعی نه تنها به جلوگیری از بوی بدن کمک می‌کند، بلکه خواص ضدباکتری و تغذیه‌کننده پوست آن، از سلامت پوست و تعادل الکترولیت‌های بدن نیز حمایت می‌کند. ترکیب این نمک با مواد طبیعی دیگر مانند روغن نارگیل، کره شیا و روغن‌های اسانسی یک دئودورانت سالم و موثر را به ارمغان می‌آورد که هم برای شما و هم برای محیط زیست مفید است.

تأثیر مثبت بر پوست

نمک صورتی چیست

نمک صورتی هیمالیا به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی و یا ماسک برای پوست شناخته می‌شود. استفاده از این نمک در اسکراب‌های پوستی یا حمام‌های نمکی می‌تواند به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک کند و باعث درخشندگی و نرمی پوست شود. همچنین، به دلیل خاصیت ضد التهابی‌اش، این نمک می‌تواند به کاهش التهاب و قرمزی پوست و همچنین درمان آکنه کمک کند.

انتقال پیام‌های عصبی

سدیم و پتاسیم موجود در نمک صورتی برای انتقال پیام‌های عصبی از طریق پتانسیل‌های عمل در نورون‌ها ضروری است. این پیام‌ها از طریق حرکت سدیم و پتاسیم درون و بیرون سلول‌های عصبی منتقل می‌شوند. کمبود یا افزایش شدید سدیم می‌تواند به اختلالات عصبی منجر شود.

تعادل مایعات و الکترولیت‌ها

یکی از مهم‌ترین وظایف سدیم موجود در نمک صورتی، حفظ تعادل آب و الکترولیت‌ها است. سدیم، به عنوان یکی از الکترولیت‌های اصلی بدن، در تنظیم فشار خون و حجم مایعات بدن نقش حیاتی دارد.

افزایش انرژی و کاهش خستگی

مصرف نمک صورتی هیمالیا با کمک به تنظیم سطح الکترولیت‌ها در بدن، باعث افزایش انرژی و کاهش خستگی می‌شود. این نمک به جذب بهتر مواد مغذی در بدن کمک کرده و عملکرد بهینه‌ای را در تولید انرژی به وجود می‌آورد.

خرید عمده نمک صورتی

تنظیم خواب

نمک صورتی به دلیل داشتن مواد معدنی بالا کمک می‌کند که فرد خواب منظمی داشته باشد. مصرف این نمک باعث می‌شود که فرد دچار خواب‌های پریشان و نامنظم نشود.

بهبود مشکلات تنفسی

گفته می‌شود که نمک صورتی به صورت بالقوه برای درمان بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود. یونانیان باستان در گذشته از این نمک برای پاکسازی راه‌های هوایی و بهبود تنفس استفاده می‌کردند.

بهبود بیماری‌های قلب

پتاسیم موجود در نمک صورتی باعث بهبود چرخش خون در بدن می‌شود و در ادامه باعث تنظیم فشار خون شده و از عوارضی مثل سکته قلبی جلوگیری می‌کند.

خرید نمک صورتی هیمالیا

کاربرد های نمک صورتی

حمام نمک صورتی: استفاده از نمک صورتی در حمام بسیار رایج است،  اضافه کردن نمک صورتی هیمالیا به وان حمام می‌تواند به رفع خستگی، سم‌زدایی پوست و آرامش عضلات کمک کند همچنین باعث از بین رفتن لک‌ها و ناراحتی‌های پوستی شده می‌شود.

آباژور نمکی: استفاده از آباژور نمک می‌تواند هوای محیط را تصفیه کرده و به بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس کمک می‌کند.

اسکراب پوستی: استفاده از نمک صورتی به عنوان اسکراب طبیعی برای لایه‌برداری و پاکسازی پوست.

دکوراسیون: نمک صورتی هیمالیا در دکوراسیون داخلی و اشیاء دکوری کاربرد دارد.

نمک صورتی هیمالیا اصل را از کجا تهیه کنیم؟

جهت ثبت سفارش و استعلام قیمت نمک صورتی با ما در ارتباط باشید. نمک صورتی تولید شده توسط نمک عرفان با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت عرضه می شود.

برای مشاهده صفحه فروش عمده نمک صورتی هیمالیا اینجا کلیک کنید.

ارتباط با ما

تلفن:                  ۰۹۳۸۸۰۴۷۷۷۸

ایمیل:           info@erfansalt.ir

اینستاگرام:                erfansalt

فیس بوک: erfansalt.garmsar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *